نشریه شماره 388 HTML

  

اعلامیه کمیته مرکزی سازمان 

در پشتیبانی ازاعتصاب عمومی در روز سه شنبه دوم تیر ماه 1388 

بدنبال سخنرانی نماز جمعه خامنه ای ، نیروهای سر سپرده استبداد حاکم حمله به توده های معترض را شدت بخشیدند . در این سخنرانی خامنه ای سعی کرد روحیه های خرد شده بسیجی ها ، نیروهای ضد شورش و لباس شخصی ها را ارتقا دهد .طی یک هفته پس از انتشار اخبار دروغین نتایج انتخابات ،مردم ناراضی بدون توقف روزانه در خیابان ها به جنگ و گریز با این نیرو ها پرداخته و شب ها ، کوچک و بزرگ از بام خانه ها شعار مرگ بر دیکتاتور را سر داده بودند.صحنه هایت حماسی که مردم  ما در این چند روز خلق کردند برای همیشه در تاریخ مبارزات آزادی خواهی کشور ما ثبت خواهدشد . افزایش روز افزون تظاهر کنندگان و روحیه جنگندگی شان، خامنه ای را وادار کرد تا با خط و نشان کشیدن سعی کند  توده ها را به خانه بازگردانده و به گماشتگان بزدل اش قوت قلب ببخشد . 

علیرغم تهدید های ولی فقیه توده های معترض مردم در روز شنبه یکی از بزرگترین تظاهرات چند روز اخیر را برپا کردند . همین تظاهرات به کشته شدن عده زیادی از هموطنان ما منجر شد . از جمله کشته شدگان دختر جوانی به نام ندا سلطانی بود که صحنه دلخراش آخرین لحظات زندگی او را پس از اصابت گلوله ، رسانه های خبری در سراسر جهان پخش کردند . رژیم خانواده او را وادار کرده که از برگزاری مراسم ختم جوان جان باخته خود صرف نظر کنند .

تظاهرات خیابانی ده روز گذشته تاکتیک بسیار موثری در بی اثر کردن تبلیغات رژیم و بی اعتبار کردن خیمه شب بازی انتخابات بوده است . شعار هایی که خیابان ها ی تهران و دیگر شهر های کوچک و بزرگ را به لرزه درآورد و اکثرا از وزن وقافیه و مضمون شعار های انقلاب 57 الهام گرفته بود پیام ساده روحیه های مردمی بود که نمی خواهند زیر بار حرف زور بروند و انتخابات تقلبی را  بپذیرند .تظاهرات خیابانی این پیام میلیونی را همه جا گسترده کرد و بر فضایی که سانسور رادیو و تلوزیون و روزنامه های رژیم تحمیل می کنند غلبه نمود .

جنبش مردمی ما ولی نمی تواند خود را به  تاکتیک تظاهرات محدود کند . در این نبرد که از یک سو اقلیت حاکم با ماشین قدرتمند نظامی – تبلیغاتی اش حضور دارد و از سوی دیگر اکثریت مردم بدون سلاح ، توده های مردم باید از تمامی امکانات خود استفاده کنند.از آنجاییکه چرخ های صنعت و خدمات توسط توده های کار وزحمت به حرکت در می آید ؛ از حرکت باز داشتن این چرخ ها رژیم را در وضعیت بسیار دشواری قرار خواهد داد .کارگران صنعت نفت  با بستن شیر های نفت دولت احمدی نژاد را با مشکل مالی مهمی روبرو خواهند ساخت . اعتصاب رانندگان اتوبوس های شهری و متروها انبوه مردم در خیابان را انبوه تر خواهد ساخت .سازمان ما  از فراخوان جریان ها ی مختلف جنبش اعتراضی برای اعتصاب عمومی پشتیبانی می کند و از  تمامی زحمتکشان کشور به جز بخش های اورژانس می خواهد با نرفتن بر سر کار حمایت خود را از جنبشی که طی ده روز به موفقیت های چشمگیری نائل شده یاری برسانند . سازمان ما از کسبه  می خواهد با پایین نگاه داشتن کرکره های مغازه های خود اعتراض خود را به وضع موجود علنی کنند. سازمان ما از استادان و دانشجویان و معلمین و دانش آموزان می خواهد در این روز از رفتن به کلاس درس خود داری کنند . پیروزی ما در گرو اتحاد ما و استفاده از تاکتیک های مختلف است .در این مسیر میتوانیم با اعتصاب عمومی ، تحصن و تحریم به تظاهرات خیابانی یاری رسانده رژیم را در نقاط ضعفش مورد حمله قرار دهیم . در کشوری مانند کشور ما که  در آن  تشکل های طبقاتی کارگری و توده ای شکل گرفته ای وجود ندارد اعتصاب عمومی با یک فراخوان نمی تواند شروع و خصلت سراسری و عمومی پیدا کند. تجربه انقلاب بهمن نشان داده است که اعتصاب عمومی با فراز و فرود و از اعتصابات محلی و منظقه ای و در طول زمان به اعتصاب عمومی سراسری فرا می روید. ما امیدواریم که سه شنبه دوم تیرماه 1388  آغاز چنین روندی را رقم بزند.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

دوم تیرماه 1388

 

اعلامیه کمیته مرکزی  سازمان

شکار جوانان را

 محکوم می کنیم

با تکمیل شدن حکومت نظامی در کشور و بویژه در تهران که اکنون علاوه بر نیروهای بسیجی و لباس شخصی، واحدهای سپاه پاسداران در خیابان ها و میادین مستقر شده اند، تا مانع تظاهرات و حرکت های مردمی شوند، اکنون دستگیریی های گسترده مردم و جوانان در دستور قرار گرفته است. سیمای حکومت اسلامی که در تمامی ده روز گذشته، هیچ خبری از تظاهرات میلیونی مردم ایرن پخش نمی کرد، اکنون مدام در برنامه های ویژه ی خود، فیلم هایی از تظاهرات مردم نشان می دهد و مواردی که جوانان و مردم در برابر نیروهای بسیج و سپاه و لباس شخصی ها،دست به مقاومت زده اند، و یا با سنگ و چوب در برابر گلوله های این مزدوران از خود دفاع کرده اند، را برجسته کرده و عکس های مردم و جوانان را تک تک بزرگ می کنند و از مأموران و نیروهای وابسته به خود می خواهند که این افراد را شناسایی کرده و به  پایگاه های بسیج معرفی کنند. به این ترتیب، سیمای حکومت اسلامی اکنون بیش از گذشته به ارگان جاسوسی و سرکوب تبدیل شده است و تلاش می کند راه را برای شناسائی و شکار جوانان و مردم باز کند.

استبداد دینی که اکنون در قامت حکومت کودتائی اسلامی، خود را تجدید سازمان می دهد، در برابر تظاهرات مسالمت آمیز مردم، تمامی نیروی سرکوب خود را به کار گرفته است. آن ها که در میان اکثریت مردم ، پایگاهی ندارند و در سطح جهان نیز به همت خبرنگاری شهروندی افشاء شده اند، اکنون تلاش می کنند با دستگیری های وسیع و شکار گسترده جوانان، دانشجویان، فعالین سیاسی و اجتماعی، مانع هر حرکت اعتراضی شوند. اما مردم قهرمان که این گونه در برابر حکومت جهل و دروغ و استبداد دینی قد برافراشته اند، این تاکتیک پلیسی و جاسوسی را نیز افشاء کرده و آن را در هم خواهند شکست.

سازمان این اقدام جنایت کارانه پلیسی و جاسوسی را محکوم کرده و از همه فعالین و جوانان و مردم آزادیخواه می خواهد که در برابر این توطئه پلیسی مقاومت کنند و از جوانان و فعالین خود حفاظت کنند و اگر چنین جوانانی در معرض شکار نیروهای سرکوب قرار گیرند، با مقاومت خود مانع دستگیری آن ها شوند.

سازمان ما همچنین از تمامی نهادهای حقوق بشر و مدافع حقوق شهروندی در جهان می خواهد به این تاکتیک پلیسی اعتراض کنند و مانع از دستگیری مردم شوند.

گسترده باد همبستگی مردمی

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

مرگ بر جمهوری اسلامی

کمیته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سوم تیرماه 1388

……………………………………

تیراندازی به سوی مردم معترض در میدان بهارستان

24 ژوئن 2009 by jonbeshekhordad

• تجمع مردم معترض به نبود آزادی در ایران در میدان بهارستان با حمله ی نیروهای امنیتی مواجه شده است. «در زیر پل سعدی و میدان بهارستان مردم را می زنند… خانمی را به قصد کشت زدند و او در خون خود غوطه ور شد و شوهرش نتوانست کاری بکند… ماموران امنیتی در خیابان لاله زار به مردم شلیک می کنند… به مردم توهین می کنند و یک پیر مرد را زدند….(گزارش مستقیم یک شاهد عینی به شبکه ی سی ان ان ).

………………………………………

 

درگيری و تظاهرات

 در تهران ادامه دارد.

*نيروهای گارد ويژه و لباس شخصی امروز بار ديگر به اجتماع آرام و مسالمت آميز مردم و جوانان در ميدان هفت تير حمله ور شدند.

*تا ساعت 7 بعد از ظهر به وقت اروپا حداقل 50 نفر در تهران بازداشت شده اند

*خواست اعتصاب عمومی برای تقويت حرکت های اعتراضی مردم: بيانيه 180 روزنامه نگار

روشنگری: خبرهای جديد حاکی از آن است که نيروهای گارد ويژه و لباس شخصی امروز بار ديگر به اجتماع آرام و مسالمت آميز مردم و جوانان در ميدان هفت تير حمله ور شدند. اجتماع امروز در تهران در اعتراض به کشتار روزهای شنبه و يکشنبه و برای بزرگداشت ياد و خاطره جانباختگان و بويژه دختر جوان, ندا از ساعت 4 عصر در ميدان هفت تير از سوی جمع کثيری از مردمی که شمع به دست داشتند شروع شد, اما نيروهای گارد ويژه و لباس شخصی به جمعيت حمله ور شدند و مردم به ناچار در دفاع از خود با اين نيروها درگير شدند. نيروهای امنيتی گاز اشک آور و گاز فلفل به سمت مردم شليک کرده اند.

گزارش می شود که چندين بالگرد در آسمان ميدان در حال پرواز بوده است.

گزارش ديگری حاکی از وقوع درگيری های پراکنده در ساعات عصر امروز در خيابان های اطراف جام جم و پارک ملت و اطراف سازمان صدا و سيما حکايت دارد.

گفتنی است به دنبال اعلام تجمع همبستگی با خانواده های جانباختگان, از سوی ماموران رژيم به مساجد دستور داده شد که از برگزاری هر نوع مراسم سوگواری خودداری کنند و در بسياری از مساجد به منظور جلوگيری از برگزاری مراسم سوگواری را بستند.

گفتنی است علاوه بر تهران گزارش های تاييد نشده اما بسيار نگران کننده ای از درگيری های امروز در تبريز انتشار يافته است که در آن ها گفته می شود درست مانند روز يکشنبه 31 خرداد تهران, نيروهای لباس شخصی, گارد ويژه و بسيجی ها به شدت به مردم حمله ور شده اند.

تاکنون هيچ گزارشی از تعداد مجروحان اعتراضات امروز تهران و همچنين تبريز در دست نيست. اما گفته می شود که تا ساعت 7 عصر به وقت اروپا بيش از 50 تن از تجمع کنندگان توسط گارد ضد شورش و لباس شخصی ها بازداشت شده اند.

با توجه به شدت سرکوب و مقاومت مردم و ادامه اعتراضات, خواست اعتصاب عمومی برای تقويت حرکت های اعتراضی مردم و جوانان بيش از پيش قوت می گيرد و برخی خبرها حاکی از آن است که اقدامات اوليه در اين زمينه آغاز شده است.

براساس خبری که لحظاتی پيش انتشار يافته است, يکصد و هشتاد روزنامه نگار با انتشار بيانيه ای ضمن ابراز نگرانی از وضعيت کشور اعلام کردند که به دليل فشار دولت، قادر به انجام وظيفه نيستند.

بيانيه تاکيد بر عدم توانايی انجام وظيفه از سوی روزنامه نگاران در حالی انتشار يافته است که تيم های کنترل و سانسور روزنامه ها در دفاتر از روز گذشته مستقر شده اند تا جلوی انتشار خبرهای حساس را بگيرند. همچنين لباس شخصی ها به دفاتر دو روزنامه اعتماد ملی و کلمه حمله ور شده و کارکنان اين دو رسانه را عملا گروگان گرفته اند.

با استمرار اعتراضات مردم عليرغم تهديدات شديد نيروهای نظامی و امنيتی و پاسداران و سرکوب شديد مردم بی دفاع و مسالمت جو, اعضای کشورهای اتحاديه اروپا امروز در يک اقدام مشترک, سفرای رژيم را جهت اعتراض به کشتار و سرکوب مردم فراخواندند.

دوشنبه 1  تیر 1388

نقش و اهمیت

اعتصاب در مرحله کنونی

 از جنبش اعتراضی

رضا سپیدرودی

چنان چه از خبرهای روز برمی آید دستگاه آبروباخته ولایی به منظور جدا سازی کروبی و موسوی از اعتراضات مردم و جوانان در خیابان ها و کشاندن آنها به عرصه زدو بند , از طریق شورای نگهبان مهلت بررسی شکایات مربوط به تقلب انتخاباتی را پنج روز تمدید کرده است. همزمان سرکوب های شدید را ادامه داده است که اخبار مربوط به شکنجه دستگیرشدگان در زندان ها به قصد واداشتن آنها به  اعتراف و پخش آن در تلویزیون در جهت تایید تئوری بیمارگونه رژیم مبنی بر توطئه خارجی , همچنین نظامی و امنیتی کردن شدید فضا, ضرب و شتم و هجوم وحشیانه به مردم از طریق بسیجی ها و لباس شخصی ها , ادامه بازداشت های وسیع فعالان سیاسی, اجتماعی, روزنامه نگاران, دانشجویان, تشدید فیلترینگ سایت ها و اختلال در شبکه های ارتباطات موید آن است.  رژیم با  همزمانی اعتراضات وسیع و بی سابقه توده ای در پائین و شکاف عمیق در درون خویش روبروست و  برای پایان دادن به تاثیر متقابل این دو  بر هم که آشکارا وضعیتش را سخت متزلزل ساخته است تلاش می کند.  علیرغم این تلاش ها هم شکاف در بالا و هم اعتراض در پائین تا به امروز  ادامه یافته است.

اگر چه به دلایلی قابل فهم از روز یکشنبه از دامنه تجمعات اعتراضی و راهپیمایی های خودجوش و درگیری ها در تهران و بسیاری از شهرستان های تا حدودی کاسته شده است.

حقیقت این است که جنبش عمومی اعتراضی کنونی نمی تواند فقط از طریق تجمعات خیابانی پیشروی کند, بلکه برای استمرار و تقویت خود  و برای آن که از پا نیافتد به رشته ای از اعتصاب های موردی بر محور مطالبات معوقه قشرها و گروههای مختلف اجتماعی نیاز دارد . متقابلا  برای جنبش های مطالباتی و صنفی نیز فرصتی بی نظیر به دست آمده است تا با بهره جویی از  جنبش اعتراضی عظیم توده ای کنونی و در پناه آن با نیرو و قدرت چانه زنی بیشتری به سمت تحقق مطالبات معوقه اش پیشروی کند.  جای گفتن ندارد که امروز که مردم بشدت علیه کودتاگران برانگیخته اند و  پارگی ها و گسست های درونی نیز وضعیت اش را مختل کرده است, رژیم در برابر اعتراض برحق کارگران, معلمان, پرستاران و بخش مهمی از کارکنان بخش های خدماتی و یا رسانه های دولتی و صدا و سیما نسبت به مطالبات نابرآورده  اساسی آنها آسیب پذیر تر است تا زمانی که شکاف درونی فعلی خود را چاره کند, جنبش خیابان را پراکنده سازد و فرصت تجدید سازمان یابد. به تجربه دیده ایم که در این صورت با شمشیر از رو بسته هر صدایی را در نطفه خفه می کند و هر مطالبه ای را با دستگیری و زندان و شکنجه پاسخ می دهد. حالا که حلقوم کودتاگران به چنگ مردم افتاده است باید از هر طریقی آن را آنقدر فشرد تا بکلی از پای درآید. 

جنبش درخشان اعتراضی مردم موقعیتی حیاتی فراهم ساخته است تا سال ها محرومیت, سرکوب و بی حقی در زمینه حقوق دمکراتیک و اجتماعی اکثریت بزرگ زحمتکشان این کشور به رود خروشان اعتراض به سه دهه محرومیت, سرکوب و بی حقی در زمینه آزادی های دمکراتیک و مدنی و شهروندی بپیوندد. 

اعتصاب به عنوان یک شکل مهم از مبارزه در شرایطی که رژیم تهدید به اخراج می کند, مستلزم فداکاری است. و  این در کشوری که سفره های مردم از رهگذر سی سال غارت دسترنج و ثروت طبیعی آنها خالی است  و بدون اعتصاب هم امنیت شغلی ندارند, فداکاری کمی هم نیست. در واقع نوعی پاسخ آگاهانه است به فداکاری جوانانی که با دست خالی در برابر سرکوبگران ایستاده اند و آسفالت های خیابان ها را با خون خود گلگون ساخته اند.  با این حال پوشش صنفی بخشیدن به اعتصاب های موردی, هم از این مزیت برخوردار است که بخش وسیع تری را می تواند دربرگیرد و هم هزینه سرکوب را با توجه به طبیعت ظاهرا غیرسیاسی اش کاهش دهد و بهانه برخورد  شدید را از رژیم بگیرد. به عنوان نمونه اعتصاب کارکنان حمل و نقل شهری به بهانه دریافت لباس کار جدید, یا حق اولاد, یا حقوق بالاتر برای ساعات کار اضافه و روزهای تعطیل را  رژیم نمی تواند آنطور که حالا در خیابان ها شاهدیم با تیراندازی و گاز اشک آور و دستگیری دسته جمعی و اخراج دسته جمعی پاسخ دهد.  حتی اگر چون روز, هم برای اعتصابگران, هم برای رژیم و هم برای مردمی که روزها در خیابان و شبها بر پشت بام ها شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند  روشن باشد که پوشش صنفی یک اعتصاب معین تنها وسیله ای در  اعلام غیر مستقیم همبستگی با اعتراضات توده ای مردم است, باز در شرایطی که زندان ها پر شده است و نیروهای سرکوب رژیم برای کنترل خیابان ها  دچار مضیقه اند, سرکوب شدید اعتراضات ساده صنفی زیر نگاه تیزبین افکار عمومی جهانی برایش دشوار و توجیه ناپذیرتر از همیشه خواهد بود. در دوره های خیزش انقلابی تقابل آفرینی میان شکل ها و سطوح مختلف مبارزه و مقید و محصور ساختن یا خواستن شکل های اعتراض خطایی سهمگین و نابخشودنی است, زیرا به محاصره صحیح و همه جانبه دشمن زورمند و غدار بی اعتناست , تفاوت عینی ظرفیت های بخش های مختلف جامعه را نادیده می گیرد و  جنبش اعتراضی را از گسترش و توانمندی بازمی دارد.

جنبش اعتراضی در خیابان ها که از نظر وسعت و ابعادش در تاریخ سی سال اخیر  کشور بی سابقه است از زنجیره ای از اعتصابات موردی خواه با هر مطالبه و هر سطحی از خواست ها  و هر پوششی که شکل گرفته باشند, سود می برد, زیرا رژیم ناگزیر می شود که نیروهای سرکوبش را باز هم بیشتر تقسیم کند و در کارخانه, مدرسه, دانشگاه, خیابان, و  بیمارستان, یعنی همزمان در حوزه سیاسی و حوزه اجتماعی بجنگد و مهم تر آن که در عین جنگیدن اختلال های بسیار مهمی را در کارکرد خویش تحمل کند.

اعتصابات موردی حلقه آغازین در حرکت به سمت اعتصاب عمومی است؛ زنحیره ای از این اعتصابات در کشوری که شهرها سلسله اعصاب روابط قدرت و مناسبات اجتماعی را می سازند  در لحظه حاضر نقش بسیار مهمی در ژرفابخشی و تقویت جنبش عمومی اعتراضی مردم و ایجاد اختلال در کارکرد دستگاه سرکوب ایفا می کند. به همین دلیل است  که بخش مهمی از فعالین و کنشگران اعتراضات عمومی بر آن تاکید دارند. 24 یونی 2009

……………………………………  

 

تداوم تحصن دانشجویان دانشگاه سيستان و بلوچستان!

دهمين روز تحصن دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان برگزار شد.

دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان برای دهمين روز نسبت به کشتار مردم معترض و همچنين تقلب در انتخابات اعتراض کردند.

دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان با روشن کردن شمع ياد شهدای روزهای اخير را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، تحصن دانشجويان در حالی در دانشگاه سيستان ادامه دارد که مسئولين دانشگاه و کميته انضباطی هر روز دانشجويان را در مورد ادامه تحصن تهديد می کنند. همچنين نهادهای امنيتی با خانواده های دانشجويان تماس گرفته و آنها را تهديد کرده اند.

در ادامه تحصن دانشجويان، بيانيه های اخير مهندس موسوی توسط چند تن از دانشجويان برای جمع قرائت شد.

دانشجويان همچنين گزارش دادند که به دليل ادامه اعتراض دانشجويان مسئولين دانشگاه سعی دارند به هر طريق ممکن دانشگاه و خوابگاه های دانشجويی دانشگاه سيستان و بلوچستان را برای چند ماه تعطيل کنند.

در پايان اين مراسم دانشجويان با خواندن سرود يار دبستانی اعلام کردند که تا دستيابی به حقوق خود از پای نخواهند نشست.

خبرنامه اميرکبير

………………………………………

یک عکس ، هزار نکته

صادق افروز

عکس ها و فیلم های مخابره شده  از تظاهرات خیابانی مردم ایران که در اعتراض به انتخابات قلابی رژیم صورت گرفت ؛ نقش ارزنده ای در پژواک دادن صدای این مردم در سراسر جهان داشتند .این عکس ها که عمدتا توسط عکاسان آماتور شرکت کننده در تظاهرات گرفته شده بودند در شناساندن سبعیت سر سپردگان رژیم جمهوری اسلامی و شهامت و عزم جوانان شرکت کننده در تظاهرات نقشی ویژه ایفا کردند . در این مقاله مجال آن نیست که به همه این عکس و فیلم ها بپردازم .بطور مثال آن جوانی که چماق را ازدست چماقداری گرفته و به طرف مزدوری که بسوی او گاز خردل می پاشد حمله ور شده است .یا عکس و فیلم ندای عزیزمان در آخرین لحظات زندگی .یا دریای جمعیت در میدان آزادی .یا عکس مزدور بسیجی بر ترک موتور و اسلحه بر کمر که بعدها معلوم شد از جمله کارخانه دارانی است که مبالغی هنگفت از بانک ها کش رفته است .یا صحنه آتش گرفتن مقر بسیج .یا کشته شدگان روی شانه های مردم .یا آن فیلم بسیار زیبایی که صحنه مبارزه جوانان شیردل با مزدوران رژیم را نشان می داد .این فیلم را بی بی سی هم پخش کرد.جوانان مبارز به طرف مزدوران سنگ پرتاب می کنند. مزدوران هم مقابله به مثل می کنند .کم کم جوانان جلوتر می آیند و گارد ها عقب نشینی می کنند .این فیلم بسیار زیباست . و به دلیل آنکه با موبایل گرفته شده سرعت کمی دارد و بیننده را به یاد «رزمناو پوتمکین » سرگئی آیزنشتاین می اندازد . آن صحنه ای که توده های مردم در حال دویدن هستند .من نمی خواهم درباره هیچ کدام از این ها بنویسم . که هر کدام نوشتن ها می طلبند . آنچه مرا به نوشتن این سطور تشویق نمود عکسی است که نشان می دهد مردی میانه سال با اندامی درشت بر زمین افتاده است و ماموران رنگ و وارنگ جمهوری اسلامی با چوب و چماق بر سر و کله اش می کوبند واو دست هایش را به منظور محافظت از خویش هائل کرده است .در طرف راست عکس چند زن و یک مرد جوان برای یاری دادن به مرد بر زمین افتاده به سمت او در حال دویدن هستند .آنچه جنبه مهم این عکس است همین زن ها هستند . زن ها هم میانه سال هستند وچادر ومقنعه بر سر دارند . روسری شان از نوع حجاب های تحمیلی نیست.معلوم است آدم های معتقدی هستند . مسلمان هایی که به  میل خود چادر به سر کرده اند .همین ها با خشم و مشت گره به طرف مزدور های بسیجی و یا هر زهر ماری که هستند حمله ور شده اند تا عزیز خود را نجات بدهند .این ها آن بخش از مردم سنتی هستند که سرشان بی کلاه مانده و در دزدی ها و در تقسیم غنائم سهمی ندارند . آن بخش از جامعه که در بهمن 57 بدون هیچ شک وتردیدی پشت سر روحانیت ایستاد و در  به اصطلاح انتخابات فروردین 58 جمهوری اسلامی را برگزید وبه سرکوب های دهه 60 بی تفاوت ماند و در دوران خاتمی مثل خود خاتمی نوسان داشت ولی حالا پس از  چهار سال حکومت احمدی نژاد و بخصوص پس از انتخابات قلابی خود را نه تنها از حاکمیت کنار می کشد بلکه رویاروی آن می ایستد و به آن حمله ور می شود .رژیم پس از مهندسی انتخابات قلابی و تصمیم ولی فقیه در سرکوب قاطعانه توده های مردم معترض حمایت این بخش از جامعه را که مهمترین متحدش محسوب می شدند از دست داده است .وعده های سرخرمن باغ و عسل بهشتی و رضای خدا و ائمه اطهار،دیگر مردمی را که با پوست و گوشت شان مزه محرومیت و فقر و فلاکت را در طول این چند سال چشیده اند  نمی تواند بفریبد .وعده های عوام فریبانی که موعظه  کردند و خود در خلوت تا توانستند آن کار دیگر را کردند دیگر کار ساز نیست . بخصوص پس از آخرین افتضاح انتخاباتی و تقلب شان . مردم این ها را کنار هم می گذارند .وقتی سردار سپاه زنان نگون بخت را عریان به نمار جماعت وادار می کند یا آن نماینده ولی فقیه در تویسرکان مسئول نماز جمعه را به ماموریت می فرستد تا همسرش را از راه بدر کند . وقتی وزیر کشورشان را از بین گنده ترین و کلاش ترین بساز بفروش ها انتخاب می کنند ؛ این مردم مذهبی تصمیم خوشان را می گیرند .می آیند در خیابان در کنار همان ها که روسری شان مغز سرشان است می ایستند و با مزدوران سرمایه جمهوری اسلامی درگیر می شوند . اینجا دیگر به حرف مارکس می رسیم که آگاهی انسان ها از موقعیت شان در مناسبات تولیدی ناشی می شود.اگرچه سنن و عقاید ی که از نسل های گذشته به ارث می رسد همچون کوه دماوند بر مغز زندگان سنگینی می کند ؛ ولی درنهایت تعیین کننده آگاهی ها و شناخت انسان ها جایگاهشان در مناسبات تولیدی است . همین سنن و عقاید ، بین توده مردم مذهبی و جنبش انقلابی برای سرنگونی رژیم یک فاصله 30 ساله انداخت .تجربه زندگی روزمره و مبارزه جانانه کارگران ، دانشجویان ،زنان و ملل تحت ستم این فاصله را از بین برده است . پیام این عکس در همین است .رژیم بزرگترین متحد اجتماعی اش را از دست داده است .

2 تیر 1388 23 ژوئن2009

………………………………………

اوضاع تهران بشدت ملتهب است

 

خبرها حاکی از آن است که هزاران نفر ، که از بعنوان خانواده های بازداشت شدگان رورهای اخیر نام می رود در میدان بهارستان گرد آمده اند .سایت

روشنگری خبر می دهد:”

خبرهايی که لحظه به لحظه از تهران می رسد از حمله وحشيانه ماموران انتظامی و بسيجی به مردم در ميدان بهارستان حکايت دارد. بر اساس اين خبرها

جمعيت را به سمت جنوب ميدان بهارستان فرستاده اند و برای جلوگيری از ازدحام مردم مترو را بسته اند. گاز اشک آور پرتاب می شود و به مردم در پياده

روها هم حمله می کنند. خبری تاييد نشده حاکی از تيراندازی در ميدان و قتل يک دختر است.”

همچنین فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران خبر داده که :

 “بنابه گزارشات رسیده، مردم تهران از ساعاتی پیش بصورت دسته های چند نفره به طرف میدان بهارستان در حال حرکت هستند.

مردم تهران از ساعاتی پیش به سوی میدان بهارستان در حال حرکت هستند. آنها از مسیرهای مختلف خود را به میدان بهارستان می رسانند. تعداد زیادی از

مردم به یاد زنده یاد ندا آقا سلطانی بازوبند مشکی زده اند و تعداد هم عکسهای او را با خود حمل می کنند وتعدادی دیگر علاوه بر داشتن عکس و بازوبند

 مشکی شمعهایی با خود حمل می کنند. مردم بصورت دسته های چندین نفره درخیابان امیر حضور،سپه سالار ، میدان بهارستان و خیابانی که به سمت پل جوبی

ختم می شود تجمع کردند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.

تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر یگان ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها اطراف مجلس مستقر شدند و راه های منتهی به میدان بهارستان را

مسدود کردند.آنها تعداد زیادی ماشین حمل نیرو که نیروهایشان در آن مستقر هستند و ماشینهای که برای دستگیری معروف به قفس و انبوهی موتور سوار

مستقر کرده اند.

لباس شخصیها و بسیجها به سمت کسانی که عکسهای زنده یاد ندا آقا سطانی را حمل می کنند یورش می برند و از قرار دادن آن بر بالای دستهای جوانان

اعتراض کننده جلوگیری می کنند.

نیروهای سرکوبگر از حوالی ظهر امروز متروی میدان بهارستان را بسته اند.و مردم تنها از وسایل عمومی که مسافت طولانی را باید پیاده طی کنند تردد می کنند.”

 24 ژوئن 2009 by jonbeshekhordad

………………………………………

خامنه ای طرحی فراتر از بقای خود ندارد.

 

ماموران رژیم از بام ها مردم معترض را هدف گلوله قرار میدهند

رابرت فيسک به خاطر مقاله زير به شدت مورد حمله لابی اسرائيل قرار گرفته است، اما او مچ رژيم اسلامی ايران و سوء استفاده شيادانه آن از مساله فلسطين را خوب گرفته و با شواهد زنده موکد کرده است. اگرچه خشم فيسک از سرکوب جنايت کارانه اعتراضات مسالمت آميز مردم ايران توسط رژيم باعث شده، نقش ,نه, شجاعانه مردم به رژيم و تاثير سمبول ها در به راه انداختن رستاخيز عليه رژيم استبداد را اندکی دستکم بگيرد، اما او اين کوتاهی را با اشاره به نقش سازمانيابی برای هر نيرويی که ادامه بقای خود را ممکن می بيند و توسل به سرکوب برای نيرويی که جز مرگ آينده ای ندارد، جبران می کند.

ترجمه آزاد و اندکی خلاصه شده مقاله او را ميخوانيد.

سمبول ها برای پيروزی در اين نبرد کافی نيست!

رژيم ايران را تنها با روشن کردن چراغ های ماشين نمی توان برانداخت. و نه با در دست گرفتن شمع. اعتراض های مسالمت آميز شايد در مورد گاندی نتيجه خوبی داشت، ولی رهبر,رژيم, ايران از وجود چند هزار تظاهر کننده در خيابان نگران نيست، هرچند آنها هرشب از ,پشت بام, های خود فرياد ,الله اکبر, سر می دهند.

اين توسل دسته جمعی به خدا بعد از تجاوز شوروی به افغانستان در سال 1979 هرشب از پشت بام های قندهار بر می خاست – من خودم آن را در قندهار شنيدم و من خودم هفته قبل آن را بر فراز پشت بام های تهران شنيدم – ولی اين صدا نتوانست تانک های روسی يا نيروهای بسيج و سپاه پاسداران را متوقف کند. سمبول ها کافی نيست.

روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب، که توسط مردم برگزيده نشده و توده جوانان امروز ايران را نمايندگی نمی کند، به نحوی زننده تهديد کرد که با ,شورشيان, به ,شيوه ای انقلابی, برخورد خواهد کرد.

در ايران همه معنای اين را می دانند، حتی آنها که خيلی جوان تر از آن هستند که قصابی رژيم از مخالفان سياسی در سال 1988 را به ياد بياورند، سالی که رژيم ده ها هزار نفر را دسته دسته به جوخه اعدام سپرد.

بسيج توده ای از اوباش مسلح دولتی در خيابان ها و هرکس را که آنها به او شليک می کنند ,تروريست, خواندن، نسخه نعل به نعل واکنش ارتش اسرائيل به انتفاضه فلسطينی است. وقتی تظاهرکنندگانی که سنگ پرتاب می کنند کشته می شوند، آنوقت تقصير خودشان است، آنها دارند قانون شکنی می کنند و آنها ماموران قدرت های خارجی هستند.

اين امر در مناطق تحت اشغال اسرائيل صورت بگيرد، اسرائيلی ها ادعا می کنند قدرت های خارجي، ايران و سوريه، پشت اين خشونت ها قرار دارند. وقتی اين امر در خيابان های شهرهای ايران صورت می گيرد، رژيم ايران ادعا می کند قدرت های خارجی- آمريکا، اسرائيل و بريتانيا- پشت اين خشونت ها قرار دارند.

و اين به واقع يک انتفاضه است که در خيابان های ايران برپا شده است، هرچند که هدف های آن نوميدانه باشد. ميليون ها ايرانی ديگر حاضر نيستند حکومت قانون را بپذيرند زيرا بر اين باورند که قانون با تقلب انتخاباتی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. تصميم خطرناک علی خامنه ای برای اينکه تمام اعتبار خود را پشت محمود احمدی نژاد قرار دهد هرگونه فرصتی را برای آنکه او بتواند به عنوان يک داور بی طرف برفراز منازعات ظاهر شود از بين برده است.

بستگان علی اکبر رفسنجانی روحانی قدرتمند حامی ميرحسين موسوی بازداشت و سپس آزاد شدند، سخنگوی مجلس موسوی را تهديد به دستگيری کرد، اما به يکی از پرطرفدارترين روحانيون متحد موسوی ، محمد خاتمي، هنوز دست نزده اند.

درست است که موسوی نخست وزير بود، ولی خاتمی رئيس جمهور بود. برخورد به خاتمی حفاظ آتی احمدی نژاد را از بين می برد. و حامی سياسی قدرتمند احمدی نژاد، آيت الله يزدي، که مايل است رهبر عالی بعدی باشد تهديدی برای خامنه ای است.

و هر پيکر آغشته به خون در خيابان های ايران را که دوستان احمدی نژاد ,تروريست, می خوانند، به ,شهيد, مخالفين او تبديل ميشود.

موسوی برای پيروزی نياز دارد که اعتراض خود را به شيوه ای منسجم ترسازمان دهی کند، ولی آيا خامنه ای برنامه دراز مدتی فراتر از تلاش برای بقا دارد؟   23 ژوئن 2009

منبع:
http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/fisk/robert-fisk-symbols-are-not-enough-to-win-this-battle-1714153.html

………………………………………

بيانيه انجمن صنفى روزنامه نگاران ايران

متاسفانه در پى اعلام نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهورى و به دنبال اعتراض هايى كه از جانب نامزدها و مردم در سطح رسانه ها و جامعه منعكس شد، متاسفانه محدوديت ها و فشارهايى براى فعاليت رسانه ها- از جمله روزنامه ها و خبرنگاران- ايجاد شد كه به وضوح فاقد وجاهت قانونى است. اين در حالى است كه اهميت كار خبرنگاران، عكاسان و روزنامه نگاران تا حدى است كه حتى شرايط جنگى نيز نبايد مانع فعاليت آزادانه آنها باشد، چرا كه از نتيجه فعاليت اين حرفه نه تنها مردم و گروه هاى اجتماعي، بلكه نظام هاى سياسى نيز بهره مند مى شوند؛ ضمن آنكه از اين طريق مى توانند اعتماد عمومى و انسجام ملى را در جامعه همچنان حفظ كنند. تجربه نشان داده است كه هرگونه فشار بر رسانه ها و روزنامه نگاران و ايجاد محدوديت در شبكه آزاد اطلاع رسانى اثرى به شدت منفى بر اعتماد و اطمينان مردم نسبت به دولت ها و حكومت ها داشته است.

در حالى كه همه معترفند در روزهاى قبل از برگزارى انتخابات اندك فضاى آزاد ايجاد شده براى رسانه هاى كشور نقشى عميقاً موثر در ايجاد نشاط سياسى – اجتماعى در جامعه داشته، ايجاد محدوديت هاى شديد، سانسور و دستگيرى

روزنامه نگاران در فضاى ايجاد شده پس از انتخابات، متاسفانه پاسخ شايسته اى براى عملكرد مثبت و شجاعانه پاره اى از رسانه هاى مستقل و روزنامه نگاران نبود.

متاسفانه با توجه به اخبار و شواهد موجود، در هفته پس از انتخابات، موارد متعددى از اقدامات غيرقانونى در مورد

رسانه ها صورت گرفته است:

الف) توقيف و ممنوعيت انتشار برخى روزنامه ها از جمله ياس نو و كلمه سبز

ب) دستگيرى چندتن از خبرنگاران و روزنامه نگاران در تهران و شهرستانها

ج) حضور ماموران امنيتى در چاپخانه براى اعمال سانسور در مورد برخى مطالب، تيترها و عكس ها

د) نامه هاى مكرر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى خطاب به مديران مسئول نشريات براى اعمال خود سانسورى

با توجه به شرايط حساس كشور، اقدامات غيرقانونى فوق، به جز آنكه فضاى ناامنى اطلاعاتى را در جامعه تشديد كند و بر بى اعتمادى مردم نسبت به دستگاه

 هاى اجرايى بيفزايد، ثمرى در پى نخواهد داشت.

انجمن صنفى روزنامه نگاران ايران ضمن محكوم كردن اين اقدامات مغاير قانون، از مسئولان ذيربط مى خواهد كه با آزاد كردن روزنامه نگاران بازداشت شده – كه وظايف حرفه اى خود را انجام مى دادند- و رفع محدوديت هاى ايجاد شده براى انتشار آزاد اخبار و مطالب روزنامه هاى پر مخاطب كشور، پايبندى مسئولان و دستگاههاى قضايى و اجرايى به قانون را نشان دهند.   دبيرخانه انجمن صنفى روزنامه‌نگاران ايران.3تير1388- 24 ژوئن  2009

………………………………………

دستگاه ولايی به دنبال فرصتی

برای مهار بحران

*احتمال دارد که در صورت وجود دورنمای فروکش اعتراضات و تجمعات خيابانی مطالبه شروع اعتصابات موردی که می تواند انسجام دستگاه سرکوب را کاهش دهد و کارکرد آن را مختل سازد از مقبوليت وسيعی برخوردار شود.

روشنگری: نسبت به روزهای شنبه و يکشنبه, مجموعه خبرهای دو روز اخير نشان می دهد که با وجود فضای ملتهب در تهران و شهرستان ها و قوی تر شدن صدای شعارهای شبانه در پشت بام ها, از دامنه اعتراضات خيابانی کاسته شده است.

البته پس از يک هفته پی در پی تجمعات عظيم و بی سابقه خيابانی و درگيری های وسيع و در حالی که رژيم با تشديد سرکوب و برقراری نوعی حکومت نظامی اعلام نشده هزينه اعتراضات را بشدت بالا برده است, اين کاهش قابل درک است. در عوض خبرها حاکی از وجود نوعی تمايل به اعتراض موضعی در محلات و مناطق مختلف است؛ اعتراضاتی که در غياب نيروی سرکوب شکل می گيرد و با هجوم آنان متفرق می شود تا دوباره در جايی ديگر و ساعتی ديگر دوباره از سر گرفته است. گزارش های مربوط به تهران و ويدئو فيلم های منتشره همچنين از سرايت اعتراضات به جنوب شهر حکايت می کنند که خود نشانگر حرکت به سمت فراگيری بيشتر است.

از حدود سه روز پيش خواست تقويت اعتراضات خيابانی به کمک اعتصاب در بخش های مختلف حامعه و بخصوص در گام اول در بخش حمل و نقل در ميان فعالين و کنشگران اعتراضات مطرح شده است. و با گذشت زمان اين خواست ها افزايش يافته است. می توان احتمال داد که در صورت وجود دورنمای فروکش بيشتر اعتراضات خيابانی مطالبه شروع اعتصابات موردی که می تواند انسجام دستگاه سرکوب رژيم را کاهش دهد و کارکرد آن را مختل سازد به يک فشار سياسی قابل توجه تبديل شود و از مقبوليت وسيعی برخوردار شود.

مردم عملکرد سرکوبگرانه دستگاه خودکامه ولايت مطلقه فقيه را باگوشت و پوست خود آزموده اند و يقين دارند که اگر اين دستگاه بتواند بحرانی که در جريان اعتراض بر سر کودتای انتخاباتی و مصادره حق رای مردم گريبانش را گرفته است از سر بگذراند, روزگارشان را سياه تر از هميشه خواهد کرد.

مقاومت باشکوه مردم و حماسه آفرينی های بی نظير تاريخی آنان در برابر باند رسوای کودتاچی از 22 خرداد به اين سو اگر با ناکامی روبرو شود, حکومت وحشت و سرکوب خونين برای مدتی نامعلوم, شديدتر از پيش بر مردم و فعالين سياسی تحميل خواهد شد. راهکاری که به اعتقاد بسياری از فعالين سياسی و اجتماعی و کنشگران اعتراضات در وضع فعلی می تواند مجال مهار بحران را از رژيم بگيرد و آن را زمين گير کند و در عين حال به اعتراضات خيابانی نيز قدرت و گسترده بيشتری ببخشد زنجيره ای از اعتصاب های موردی است. معلمانی که سالها برای مطالبات صنفی خود سرکوب و تحقير شدند, کارگرانی که بدتر از برده به کار کشيده شدند و حتی در حد برده هم تامين مالی نشدند و حق تشکل مستقل شان به رسميت شناخته نشد و هر بار اعتراض کرده اند راهی سياه چال شدند, اگر حالا که رژيم از بالا سخت دچار شکاف است و از پائين با اعتراضاتی گسترده روبروست برای خواسته های رفاهی خود اقدام به اعتصاب و تحصن کنند, از موقعيت بهتری برای تحميل خواست های خود بر رژيم برخوردارند. طبيعی است که جنبش اعتراضی مردم نيز از گسترش دايره اعتراضات از حوزه سياسی به حوزه اجتماعی و فلج شدن رژيم در اثر زنجيره ای از اعتصابات موردی سود می برد. در واقع آن عامل اساسی که حرکت به سمت اعتصابات بر محور مطالبات مشخص رفاهی و صنفی را با حرکت سياسی ضد ديکتاتوری فعلی که شعار مرگ بر ديکتاتور وجه برجسته آن است پيوند می زند همان رابطه ناگسستنی است که بين حقوق اجتماعی و حقوق سياسی, بين ازادی سياسی و عدالت اجتماعی, يا اصطلاحا بين نان و آزادی وجود دارد. بدون آزادی شرايط مبارزه برای تامين عدالت اجتماعی بشدت دشوار می شود و بدون عدالت اجتماعی, آزادی, بيشتر آزادی اقليت ناچيزی از صاحبان رانت ها و امتيازات ويژه است که آزادانه و بی حساب و کتاب مردم را سرکوب می کنند. تضعيف رژيم مبتنی بر ولايت مطلقه هم مبارزه برای آزادی را تقويت می کند و هم مبارزه برای امور رفاهی و معيشتی را.

شکل گيری زنجيره ای از اعتصاب های موردی ضمن تقويت جنبش اعتراضی, مجال عبور رژيم باند کودتاچيان از بحران فعلی را از آنان می گيرد.                               3 تیر 1388  

گزارشی از اعتراضات مردم تهران در ميدان بهارستان:

اما فشار مردم بيشتر شد كه شروع به تيراندازى مستقيم به سمت مردم كردند كه شعار مى كشم مى كشم..

تقريبا از ساعت 12 ظهر امروز چهارشنبه 3 تير تمام مسير ها به سمت ميدان بهارستان بسته شدو هيچ خط مترويى در ايستكاه بهارستان توقف نمى كرد.بيشتر نيروهاى گارد ويژه و ضد شورش و حتى نيروى انتظامى دور تا دور مجلسى را با ماشين و موتور احاطه كرده بودند و به تمام مغازه هاى واقع در ميدان بهارستان و حتى مغازه هاى خيابانهاى فرعى منتهى به بهارستان دستور تعطيلى داده بودند و تهديد كرده بودند كه اگر مغازه ها را نبنديد آنها را به آتش مى كشيم .

با وجود كنترل شديد تمامى مسيرهاى منتهى به ميدان بهارستان جمعيت زيادى خود را به آنجا رسانده بودند تا حدود ساعت 4:30 دقيقه مردم در سكوت در ميدان ايستاده بودند كه دائما نيروى انتظامى به آنها اخطار مى داد كه نايستند و حركت كنند تعدادى از مردم بازو بند مشكى بسته اند و عده كمى هم عكس ندا را در بالاى سر نگهداشته بودند افرادى كه عكس در دست داشتند مورد هجوم نيروهاى گارد و يا لباس شخصى قرار مى گرفتند تقريبا در ساعت 4:40 دقيقه تمام نيروهاى گارد و ضد شورش جمعيت واقع در ميدان را محاصره كردند و چند گاز اشك آور زدند تا مردم متفرق شوند كه صداى شعار مرگ بر ديكتاتور مردم و نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم مردم بلند شد مردمى كه از خيابان هاى اطراف مى خواستند وارد ميدان بشوند آماج حملات باتوم قرار مى گرفتند و عده اى هم دستگير مى كردند ودستگير شده ها را با ضربات باتوم به سمت ماشين ها مى بردند و در داخل ماشين هم با باتوم به جانشان مى افتادند. زمانى كه شدت فشار مردم اطراف ميدان كه مى خواستند وارد ميدان بشوند بيشتر شد چندين تير هوايى شليك كردند تا جمعيت را متفرق كنند.اما فشار مردم بيشتر شد كه شروع به تيراندازى مستقيم به سمت مردم كردند كه شعار مى كشم مى كشم آنكه برادرم كشت جمعيت بالا رفت نزديك به 1 ساعت در ميدان بهارستان و خيابان هاى اطراف ميدان ، صداى تيراندازى به گوش مى رسيد مردم هم با پرتاب آجر سعى مى كردند نيروهاى گارد را دور كنند.هر زمان گروهى از مردم در اثر فشارهاى نيروهاى گارد به خيابان هاى اطراف مى گريختند توسط موتور سوارها تعقيب مى شدند و با باتوم به جانشان مى افتند و درگيرى را به خيابان هاى اطراف ميدان بهارستان كشاندند.گفته مى شود تعدادی در اين درگيرى كشته و حدود 30 نفر دستگير و بالاى 50 نفر مجروح شده باشند.

از ديروز نيروهاى بسيج و سپاه مستقر در سر تمام خيابان ها جلوى مردم به خصوص جوانان را مى گيرند و عكسها و فيلم هاى موجود در موبايل آنها را بررسى مى كنند .حتى جلو ماشين ها را هم مى گيرند و داخل ماشين ها را هم مى گردند.

فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران

3 تير 1388 برابر با 24 ژون 2009

……………………………………….

   بازداشت 25 روزنامه نگار           در شب گذشته

به گفته يکی از هيئت دبيران “کلمه سبز” 25 نفر از کارکنان نشريه دستگير شدند. 6 نفر از آنان پرسنل اداری و بقيه خبرنگار می باشند.  بازداشت شده گان مورد تهديد قرار گرفته اند که به هيچ عنوان خبر يا مطلب يا گزارشی در باره اعتراضات مردم ننوشته و صرفا در حمايت از احمدی نژاد و دولتش بنويسند.

24 ژوئن 2009

………………………………………

 

تداوم تحصن دانشجویان دانشگاه سيستان و بلوچستان!

دهمين روز تحصن دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان برگزار شد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان برای دهمين روز نسبت به کشتار مردم معترض و همچنين تقلب در انتخابات اعتراض کردند.

دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان با روشن کردن شمع ياد شهدای روزهای اخير را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، تحصن دانشجويان در حالی در دانشگاه سيستان ادامه دارد که مسئولين دانشگاه و کميته انضباطی هر روز دانشجويان را در مورد ادامه تحصن تهديد می کنند. همچنين نهادهای امنيتی با خانواده های دانشجويان تماس گرفته و آنها را تهديد کرده اند.

در ادامه تحصن دانشجويان، بيانيه های اخير مهندس موسوی توسط چند تن از دانشجويان برای جمع قرائت شد.

دانشجويان همچنين گزارش دادند که به دليل ادامه اعتراض دانشجويان مسئولين دانشگاه سعی دارند به هر طريق ممکن دانشگاه و خوابگاه های دانشجويی دانشگاه سيستان و بلوچستان را برای چند ماه تعطيل کنند.

در پايان اين مراسم دانشجويان با خواندن سرود يار دبستانی اعلام کردند که تا دستيابی به حقوق خود از پای نخواهند نشست

………………………………………….

گزارش یک پزشک !

من پزشک هستم و در بیمارستان رسول اکرم در خیابان ستارخان مشغول کارم. دیروز تعداد 38 نفر به دلیل اصابت گلوله در اورژانس بیمارستان ما  پذیرفته شدند که 10 نفر آنها کشته و بقیه زخمی بودند.الگوی زخمها حاکی از این بود که مردم به رگبار بسته شده اند زیرا بسیاری از مجروحین دو یا چند گلوله خورده بودند و محل اصابت گلوله ها نیز بسیار نزدیک به هم بود، به عنوان مثال پیر مردی 68 ساله در دو ناحیه کتف چپ و سمت چپ شکم مورد اصابت قرار گرفته بود و یا پسری 18 ساله از ناحیه کف و مچ دست هدف قرار گرفته بود. شرح حال اخذ شده از مجروحین و نیز الگوی زخمها نشان می داد که تیر اندازی از پشت بام انجام شده است، مثلا جوانی 32 ساله از کمر مورد اصابت قرار گرفته بود ولی گلوله از جلو و از قسمت ران خارج شده بود. بنا به گفته مجروحین تیر اندازی به طور ناگهانی و زمانی آغاز شد که سیل  جمعیت در حال عبور از کنار یک پایگاه بسیج در شمال میدان آزادی (اول بزرگراه محمد علی جناح) بود. به گفته مجروحان یک اتومبیل در مقابل درب آن پایگاه به شکلی پارک شده بود که کسی نتواند با شکستن در وارد آن شود و این امر نشانه برنامه ریزی قبلی برای تیر اندازی می باشد. به گفته شاهدان حدود 4 نفر بسیجی از پشت بام این مرکز به طور ناگهانی اقدام به تیراندازی
نمودند به نحوی که حتی کسانی که قصد نجات زخمی ها را داشتند خود نیز مورد اصابت قرار می گرفتند. یکی از مجروحین می گوید در حالی که پشت یک اتومبیل پناه گرفته بودم زخمی شدم. در این مرحله مردم خشمگین به اتومبیل پارک شده در مقابل این پایگاه حمله کرده و آنرا به آتش می کشند ولی نمی توانند وارد پایگاه شوند. در ادامه پلیس ضد شورش به همراه گروه های دیگری از بسیجیان برای پراکنده کردن مردم خشمگین از راه می رسند که در این مرحله نیز در قسمت هایی از طول خیابان جناح (به عنوان مثال در نزدیکی مترو) عده دیگری نیز کشته و زخمی می شوند. طبق اطلاعاتی که امروز صبح از پزشکان بیمارستان امام خمینی کسب شد، به این بیمارستان نیز در طی دیشب 38 کشته که با گلوله مستقیم کشته شده بودند منتقل شده است. لازم به ذکر است که در بامداد امروز پلیس امنیتی تمامی جنازه ها را به زور از بیمارستان تحویل گرفته و آنها را با وانت به محل نا معلومی منتقل کرده است و خانواده بسیاری از آنان حتی از کشته شدن فرزند خود نیز بی خبرند. در بین کشته ها و مجروحین تعدادی کودک 15 و 16 ساله نیز دیده میشوند.

امروز ساعت 9 تا 11 صبح دانشجویان و پزشکان بیمارستان رسول اکرم در خیابان مجاور این بیمارستان تجمع کرده و به توزیع برگه هایی حاوی اطلاعاتی پیرامون تعداد کشته ها و زخمی ها اقدام نمودند. این تجمع در نهایت با حضور پلیس ضد شورش به پایان رسید«.

  24   یونی 2009 – 3 تیر 1388

شرکت نوکیا رژیم ملایان را در مورد جاسوسی تلفنی و اینترنتی کمک میکند!

به نوشته ی روزنامه داگنس نی هتر چاپ سوئد،  به کمک تکنیک بسیار پیشرفته و پیچیده ای که شرکت نوکیا به رژیم حاکم بر ایران فروخته،  رژیم آیت الله ها کنترل کامل و دقیقی خواهند داشت بر تلفن،  تلفن همراه، و اینترنت.

اما رئیس شرکت نوکیا / زیمینس  که یک شرکت فنلاندی – آلمانی ست سوگند میخورد که قصد نداشته درمورد سانسور و جاسوسی درمیان مردم به رژیم ایران یاری رساند.  اما این شرکت درحدود شش ماه پیش یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین سیستم های کنترل تلفن و اینترنت در دنیا را به دولت ایران فروخته است.

به نوشته این روزنامه در جریان انتخابات 12 ژوئن دولت ایران این سیستم را با تمام قدرت بکار انداخته و توانسته تمامی تماس های تلفنی … اس ام اس… ایمیل و اینترنتی مخالفین خود را گوش کرده و کنترل کند

روزنامه ی داگنس نی هتر می نویسد: تاکنون کشورهای دیگر دنیا فقط حدس می زدند که رژیم حاکم بر ایران قادر است تلفن ها و ایمیل های مردم را کنترل کند،  اما اکنون دیگر برای همگان بوضوح روشن شده که رژیم جمهوری اسلامی با استفاده ازتکنیک خریداری شده از شرکت نوکیا می تواند به همه ی مکالمات تلفنی گوش کرده و ایمیل های مردم را کنترل کند.

به گفته ی رادیو بی. بی. سی. سیستم جدید خریداری شده از شرکت نوکیا به دولت ایران این امکان را داده است که تمامی ارتباطات تلفنی و الکترونیکی مانند موبایل…. اس ام اس… چت کردن … ایمیل.. و تمامی سیستم های موجود اینترنتی را تحت نظارت و کنترل خود درآورد.

 

* پیوندها *

سردبیر نشریه : منصور نجفی

mansour.nadjifi@telia.com

ایمیل روابط عمومی سازمان

public@rahekargar.net

تلفن روابط عمومي سازمان

0049-69-50699530

شماره فاکس سازمان

43455804-1-33

سایت راه کارگر

www.rahekargar.net

سایت رادیو برابری

www.radiobarabari.net

سایت اتحاد چپ کارگری

http://www.etehadchap.org

سایت رادیو صدای کارگران ایران

http://www.sedayekargaran.com

نشر بیدار

www.nashrebidar.com

نشریه انگلیسی ایران بولتن

www.iran-bulletin.org

توجه : مقالاتی که با کد » دیدگاه » مشخص میشوند، الزاما بیانگر مواضع سازمان نیستند.

 

 

رژیم حاکم بر ایران با استفاده از سیستم خریداری شده ی جدید،  قادر است مطالب درون پیغام های اینترنتی و الکترونیکی،  مانند  اس ام اس،  و ایمیل را تغییر داده و به اینصورت مخالفین را از کسب اطلاعات درست مانع شود. مثلا می توانند متن اس ام اس که به دست شما میرسد را تغییر دهند تا شما را گمراه کنند.

به گفته مدیر شرکت نوکیا/زیمنس.. این سیستم در نیمه دوم سال 2008 به رژیم ایران فروخته شده و از آن زمان تا قبل از انتخابات عوامل رژیم آزمایشات و تمرینات زیادی بر روی سیستم انجام داده و قبل از آغاز انتخابات سیستم جدید را براه انداخته اند.

متخصصین اینترنت در گزارش خود درمورد رژیم ایران گفته اند که این رژیم سرمایه گذاری عظیمی درمورد تکنولوژی کنترل اینترنتی کرده تا بتواند حتی مردم عادی را که به اینترنت دسترسی دارند کنترل کند.

بخشی از این گزارش به عنوان مثال نشان داده است فعالین حقوق زن که دستگیر شده اند در بازجویی ها متوجه شدند که مقامات دولتی کپی ایمیل ها و حتی اس ام اس های آنان را نیز به عنوان بخشی از پرونده ارائه داده اند.

به گفته ی این متخصصین ازقرار معلوم دولت ایران بسیار مایل است که تمامی ارتباطات مردم عادی را تحت کنترل داشته باشد و به همین دلیل سرمایه گذاری کلانی دراین مورد انجام داده است.

این نوع کنترل،  یکی از کنترلهای بسیار شدیدی است که فقط در ایران و کشور چین انجام می شود.

لینک مستقیم این صفحه در سایت روزنامه داگنس نی هتر:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nokia-hjalper-iran-att-tjuvavlyssna-oppositionen-1.896330

………………………………………

خبر آغاز خروج گسترده پول از ایران

روزنامه ایتالیایی la stampa به نقل از اداره اطلاعاتی ایتالیا منتشر کرد که به این روزنامه خبر داده بود بانک های صادرات، ملی، سپه و ملت در 48 ساعت اخیر شروع به انتقال پول از ایران به ترکیه، مالزی، پاکستان، اندونزی و امارات متحده عربی کرده اند. پول ها با حواله های کمتر از 10 میلیون دلار خارج می شوند. طبق اطلاعات نیروهای امنیتی ایتالیا پول از حساب بنیادهای مختلف غیر دولتی که تحت کنترل روحانیون ایران هستند، به خارج از کشور منتقل می شوند.

………………………………………

 

بیان دیدگاه